W ciekawym szkoleniu poruszającym tematykę przestrzegania praw pacjenta mieli okazję uczestniczyć Dyrektorzy Szpitali oraz Pełnomocnicy ds. Praw Pacjenta z terenu województwa świętokrzyskiego we wtorek, 24 stycznia w Starostwie Powiatowym w Opatowie. Spotkanie szkoleniowe przeprowadzili eksperci z Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Praktyczne aspekty pracy Rzecznika Praw Pacjenta, prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów, rola pełnomocnika ds. praw pacjenta w placówce medycznej – to tylko niektóre z tematów poruszanych podczas szkolenia dedykowanego pracownikom szpitali.
Spotkanie otworzył starosta opatowski, Bogusław Włodarczyk, który zaznaczył jak ważne są w praktyce aspekty przestrzegania praw pacjenta w placówkach opieki zdrowotnej.
- W imieniu organizatorów szkolenia dziękuję za przyjęcie zaproszenia. Tematyka dotycząca przestrzegania praw pacjenta oraz reagowania na niewłaściwe postępowania w trakcie leczenia jest bardzo ważna i stanowi współcześnie istotny temat w opinii publicznej. Wiele słyszymy o łamaniu praw pacjenta przez pracowników służby zdrowia. Mam nadzieję, że przeprowadzone szkolenie pomoże Wam jako przedstawicielom ze środowiska medycznego w zastosowaniu i przekazywaniu swoim współpracownikom zasad i aspektów odpowiedniej współpracy z pacjentem w praktyce – mówił starosta opatowski, Bogusław Włodarczyk.
Wtorkowe szkolenie w Opatowie było pierwszym spotkaniem z cyklu. Misją szkoleń mających odbyć się w poszczególnych województwach jest przede wszystkim poprawa jakości świadczeń zdrowotnych oraz zwiększenie zadowolenia pacjentów z opieki medycznej. Organizatorem spotkania było Biuro Rzecznika Praw Pacjenta. Współorganizatorem zaś Związek Powiatów Polskich oraz Starostwo Powiatowe w Opatowie.